Kysyminen
Maiju Ranta Maiju Ranta

Kysyminen

Työelämän tärkein taito -podcastin viidennessä jaksossa pohditaan kysymisen funktioita. Haetaanko kysymyksillä ainoastaan tietoa vai voisiko kysymisellä olla moniulotteisempiakin merkityksiä? Viestintäkouluttaja Maiju Ranta lähestyy kysymistä rohkeutta ja motivaatiota vaativana vuorovaikutustaitona.

Read More
Supportiivisuus
Maiju Ranta Maiju Ranta

Supportiivisuus

Työelämän tärkein taito -podcastin neljännessä jaksossa käsitellään tukemista, auttamista ja tiedon jakamista vuorovaikutustaitona. Mikä merkitys on tuen ilmapiirillä henkistä kuormitusta sisältävässä työssä? Saavatko perehdytettävät riittävästi tietoa työnsä tueksi? Onko auttaminen aina hyvä asia? Viestintäkouluttaja Maiju Ranta pohtii tuen moniulotteisuutta työyhteisön sisäisessä vuorovaikutuksessa.

Read More
Itsensä johtaminen
Maiju Ranta Maiju Ranta

Itsensä johtaminen

Työelämän tärkein taito -podcastin kolmannessa jaksossa on asiantuntijavieraana terveystieteiden maisteri Paula Strann. Paula on työskennellyt vuosia johtamisosaamisen ja organisaatiokulttuurin kehittämisen parissa. Miksi itsensä johtaminen on työelämän tärkein taito? Miten itseään voi johtaa, ja miten itsensä johtamista voi tukea?

Read More
Luottamuksen rakentaminen
Maiju Ranta Maiju Ranta

Luottamuksen rakentaminen

Työelämän tärkein taito -podcastin toisessa jaksossa pohditaan, mitä luottamus on ja miten se rakentuu työelämän vuorovaikutussuhteissa. Joutuuko luottamuksen lunastamaan? Mitä tapahtuu, kun luottamus rikkoutuu? Voiko luottamuksen säröytyminen johtaa luottamuksen vahvistumiseen? Viestintäkouluttaja Maiju Ranta käsittelee työelämän vuorovaikutussuhteiden tiedostamatonta nollapistettä, luottamusta, opittavana ja kehitettävänä taitona.

Read More
Itsereflektio
Maiju Ranta Maiju Ranta

Itsereflektio

Työelämän tärkein taito -podcastin ensimmäisessä jaksossa keskitytään itsearviointiin ja oman toiminnan tavoitteelliseen ohjaamiseen. Miksi vuorovaikutustilanteita tulisi tarkastella jälkikäteen? Voiko konflikteista tai epäonnistuneista asiakastilanteista oppia? Viestintäkouluttaja Maiju Ranta pohtii itsereflektion merkitystä työelämätaitojen kehittymisessä.

Read More